BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, June 4, 2010

MENGISI SEBUAH KEPILUAN

Saat aku mula lemah
Aku lupakan segala duka
Membuang segala lara
Senyuman ku ukir
Agar lenyap segala derita

Saat hatiku merintih hiba
Aku mengesat air mata kenangan
Menconteng segala kebahagiaan
Memadam segala kesengsaraan
Agar hilang segala yang ku pendam

Saat jiwa mula gelisah
Aku mengatur langkah gagah
Melepasi segala cubaan dan ujian
Menjangkau segala ketidakupayaan
Agar lesu segala kepayahan

Saat aku mula menatap langit
Mencari sebuah kekuatan
Aku sedar aku bukan sendirian
ALLAH di sisi
Sedang mendengar segala rintihan
Meskipun rengetan tak terbit di bibirku
Aku tahu
ALLAH membaca segala bait hatiku

Dan ALLAH tetap tidak membiarkan aku kesunyian
Di lemparkan aku ke tengah hingarnya persahabatan
Memimpinku menjauhi alpa
Membawaku lari dari lara
18 februari 2010 2.00am

No comments:

Post a Comment