BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, March 13, 2010

KASIH YANG LALAI

eh2 kenapa ni? kenapa aku tiba2 lalai ni?? wudhu' salah ambik ney.... yang kena basuh tangan,aku basuh ubun2.. subhanALLAH,astagfirULLAH.. ingat...ingat balik apa yang aku buat..
semalam dengan hari ni,aku ada nampak faris,pandang faris. tapi faris tak pandang aku pun.. apa ni... apa ni??? subhanALLAH, tunjuk kan aku jalan
aku mengadu pada amirul hakimi pasal faris,mungkin dengan itu aku dapat melupakan faris..aku tahu abangku itu akan membantu.. tapi,dia plak tengah bermujahadah mase tu,tengah round bt,cegah maksiat. aku matikan niat untuk mengadu
subhanALLAH,kenapa aku ini. mencari hambaNYA dari DIA sendiri.. astagfirULLAHhalazim..
akhirnya aku kembali juga pada ALLAH.. belum pun sempat aku aminkan doaku.. hati ku jadi betul2 sebak,pilu sangat,sedangkan punca sebenar,belum aku ketahui.. apa ni??? APA INI??
aku pandang farah?? apa yang aku nak ceritakan pada nya.. apa yang ALLAH nak tunjuk kat aku sebenarnya ni?? aku teringatkan raihana. semalam dia di sebelah ku tika aku menangis tersedu-sedan,memberi aku sedikit kekuatan..tentu dia ingin tahu masalah aku..aku menjauhi farah..tak mahu farah melihat tangisku.. melilau aku mencari raihana. ku tarik raihana ke sisiku. melihat tangisku,raihana memelukku.
saat ini,barulah aku sedar,ALLAH tunjukkan,apa yang membuatkan dia murka..ALHAMDULILLAH..
belum pun masalah tu terbit di hati,bibirku cepat jew menuturkannya,.. hingga dari bibir,baru terbit kesedaran di hati.baru ku tahu,ini puncanya..
kasih 'abang' itu yang membuatkan aku lalai.. astagfirULLAH. kerana terlalu asyik di manja oleh seorang lelaki,sebagai seorang adik,aku jadi leka dan lalai..jarum syaitan itu yang paling tajam adalah bila wanita dan lelaki ajnabi berhubungan.sekuat mana pun hubungan kekeluargaan yang di anggap antara hubungan bukan muhrim ini,syaitan ada jalan untuk menyesatkan. raihana memelukku,memberi kekuatan pada ku. air mata ku terus mengalir..
tiba2 farah datang. subhanALLAH. cepat2 aku menghapus airmata ku. cuba tersenyum,menghilang segala duka di wajahku..aku sembunyikan segala nya.. aku tak mahu farah taw,aku malu..malu sangat.. farah pernah pesan,jaga hubungan dengan amirul hakimi. dia lelaki ajnabi.. aku degil,bagiku,menganggap dia abang,takkan buat aku terpesong.. tapi ALLAH itu MAHA KAYA..segalanya rahsia DIA.
aku baru sedar itulah punca sebenar aku lalai.. niat ku menganggap yang amirul hakimi itu sebagai abang,rupanya di pesongkan syaitan.. nauzubILLAh.. dari hanya kagum,timbul perasaan hormat.. dari perasaan hormat,timbul sayang pada seorang 'abang'.. dari rasa sayang itu lah aku mula lalai,terbuai dalam keresahan..terhanyut dalam kealpaan.. bukan salah kasih dan sayang itu,tapi salah diriku yang tak mampu menghargai perasaan itu.. aku yakin yang amirul hakimi juga sayangkan aku sebagai seorang adik,tapi perasaannya itu tidak menyimpangkan dia.. cuma aku.......aku saja yang alpa..
sungguh!! ini tak lebih dari sayang pada seorang abang.. amirul hakimi tak de dalam hati ku.. sungguh LILLAHHITAA'LA!!! tapi aku tak mampu kawal perasaan kasih itu,terbuai juga dengan sayang yang amirul hakimi hulurkan,sayang pada seorang adik.. aku tahu perasaan sayang itu tak salah. hati aku yang salah.. tak tahu lagi cam ne nak luahkan perasaan ini..

INI BARU ALLAH UJI DENGAN KASIH SEORANG ABANG,BAGAIMANA KIRANYA ANDAI ALLAH LETAKKAN AMIRUL HAKIMI TU DI HATI KU.. NAUZUBILLAH,MINTAK DI JAUHKAN..TENTU AKU TERSUNGKUR LAGI..

raihana tanye ustaz.. haram rupanya aku meseg amirul hakimi andai ia melalaikan aku dari ALLAH. lantas aku berusaha untuk tak meseg amirul hakimi.. tapi aku takut,takut kehilangan seorang abang.. tewas jua aku seketika.. tapi aku tetap bermujahadah.. tak sangka amirul hakimi perasan yang aku ade masalah.. tetap jua ku simpan diam2.. biarlah aku berusaha lagi,sehingga lalai itu hilang.. barulah aku akn mula arahkan kasih aku pada amirul hakimi di landasan yang betul. tidak terlalu menganggapnya abang,tidak pula hilangkan sayangnya padaku..

farah,maafkan yan sebab sembunyikan ini dari farah. tapi yan malu pada farah.. tunggu suatu hari nanti bila ALLAH dah bagi kekuatan pada yan dan yan mampu hilangkan lalai ni,yan akan ceritakan segalanya pada farah..

No comments:

Post a Comment