BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, March 29, 2010

BARU KU TAHU HARGA PERSAHABATAN

habis solat hajat perdana hari ini,semua muslimat bersalam salaman..
tekad hati ku,perjumpaan untuk perpisahan ini takkan menitiskan air mata ku..
aku sudah muak untuk hipokrit pada kesedihan sebuah perpisahan..
tapi melihat air mata yang menitis laju di pipi sahabat2 ku,
aku tetap jadi hipokrit
sedangkan aku tak mengharap dan tak meminta
perpisahan ini terjadi
bagiku kosong dan biasa2 aje
air mata yang menitis terasa kosong nya

tangan shuha ku genggam erat
tangisannya pilu,aku turut menitiskan air mata
tapi hati ini tidak merasa apa2
tapi kata2 nya sedikit terkesan di hati
teras kasih sayang ALLAH di situ

ku hindari farah,aku mahu jadi orang yang paling lama dalam pelukan farah

air mata yang menitis
terasa tiada makna bagi ku

ku hampiri sakinah,naqibah ku
air mata yang tersisa mengundang gelisah pada sakinah
kata nya dia selalu lihat aku bersedih
tapi aku tak pernah bercerita apa2 padanya
dia takut dia jadi naqibah yang teruk
aku cuba memujuk
kata ku farah mengajarku untuk menjadikan masalahku
rahsia antara aku dan ALLAH
sakinah kagum akan tabahnya farah
dan meminta aku jadi sepertinya..itu doa!!
setiap kata2 nya inilah yang membuat tangisanku lahir dari hati
sakinah pesan dia ada sekiranya aku perlukan dia
aku rasa di hargai
aku rasa aku tak bersendirian
aku rasa ada orang lain yang care pasal aku selain farah
aku rasa ada insan lain yang wujud dalam duniaku
yang selama ini kosongnya hanya terisi dengan adanya farah
sakinah membuka sedikit mataku pada erti sebuah persahabatan

ku hampiri midah,ldk ku
doa nya,aku istiqamah dalam tudung labuh ku
aku hampir terlupa yang aku hadir ke kolej ini dengan imej sama seperti gadis biasa yang lain
aku baru sedar yang midah selalu puji aku bila aku pakai jubah or tudung labuh
aku baru sedar prihatinnya dia pada ku
'moga kuat di luar nanti'
hati ku jadi sebak
terasa lemahnya iman di dada
ku peluk midah dalam tangisan
terasa kekuatan dari midah cuba di salurkan
aku mengerti sebuah persahabatan lagi
ku peluk erat midah
aku rasa seorang lagi yang menyayangi aku
aku rasa dunia ku terisi lagi
aku rasa,,,,,aku rasa........
SUBHANALLAH,agungnya kuasa MU
midah pesan,nanti dekatkan diri dengan surau,masjid
aku akan di dekati orang yang bakal mengukuhkan aku dengan ALLAH
ALHAMDULILLAH
saat itu aku terjumpa lagi erti persahabatan

ya betul,rupanya bukan farah aje yang hidup dalam dunia ku
bukan amirul hakimi aje pembakar semangatku
masih ada insan lain yang ALLAH ciptakan dalam
padang kehidupan ini
sayang!terlewat aku tersedar
tapi aku tahu apa yang ALLAH jadikan
adalah sbaik2 kejadian
hidup di sini
akhirnya banyak menyedarkan aku

ALLAHHU AKBAR

1 comment:

  1. Duhai temanku buah hatiku..
    teringat dulu2 waktu mule2 perkenalan antara kita..
    rase cam x disengajakn..
    waktu tu..tgh kemas2 umah time cuti after ups 2..
    dapat 1 mesej drpd sorg hamba ALLAH ni..
    katanya dia perlukan bantuan..
    bantuan yang sgt diperlukan..
    tertanya2 di hati?????

    ku balas mesej bertanyakn ttg semua ini..
    setelah dijelaskan,..

    termenung jauhku seketika..
    bkn kosong..tp penuh dgn pertanyaan di hati..

    adakah aku mampu membimbing dan mendorong seseorang???
    mampukah aku???
    dlm kotak fikiranku..
    pemimpin apalah aku ni???..ank buah sndiri x perasan..
    ank buah=sahabat yg amat2 perlukan sahabat utk didampingi...
    ALLAH...menitis air mataku...rasa x bertanggjawab..

    sedar x sedar,, lama juga ku memikirkan soal ni sblm ku berikan jwpn pd hmba ALLAH itu..
    ku selesaikn kerja ku tuk kemas umah..

    aku cdg ym dgn hamba ALLAH itu..
    hatiku bertambah yakin dan kuat utk membantu saudara seislam ku..
    kerana aku ingt janji ALLAH "sesiapa yg bantu agama ALLAH,,ALLAH akn bantu dia kembali"
    ini juga yg sering dipesan oleh shbt2ku tersayang..

    aku bertambah kuat dan kuat..
    hamba ALLAH itu ,menceritakn segalanya..
    hatiku sayu..sayu..
    dan mkn bersemangat utkku membantu insan ini..
    Norsyazana..

    hatiku berniat..dlm pada aku membantu dirinya..aku jg akn membantu diriku..
    semuanya hanya utkkMu ya ALLAH..
    tiada yang lain..

    detik perkenalan bermula apabila aku mula ym dgn insan yg ku panggil yan..
    mkn lama ym ni aktif,, makin bersemangat aku rasa utk bersama dgnnya..
    bersama utk membantunya..
    membantu diriku jua..

    sungguh!!makin lama ku kenal yan,, ternyata yan seorang yg kuat!
    tabah!
    bersikap ingin tahu..dan apa yg paling membuatkan ku respect pdnya yan x pernah malu utk bertanyakn ape jua persoalan mendalam mengenai Islam..
    coz bgku,, kdg2 ade stgh2 org sanggup memendamkan persoaln2 tersebut hnya kerana malu bertanya..
    Kagum!!

    pertanyaan2 drpd yan ku cube sedaya mberi jawapan..
    yang mana aku rase krg pasti,, aku bertanya kpd shbt2 ku..

    dan ape yg membuatku lg kagum,,walau hidupnya lbh ALLAH uji drpdku..
    tp hatinya kuat!!
    xpernah mengalah!!

    pernah 1 ari tu ktowang tdo dkat 2 pg..
    hehe..
    dok citew2 kat surau blok after tadarus Quran,, x sedo dh pg rupanya..hehehe..
    ~kenangan..
    sungguh kagumku pd insan yg bernama Nor syazana Shamsuddin..

    ketabahannya menjadi pemangkin smgatku dlm hidup ini setelah pemergian adik yg amat kusayang..
    Luqman hakim bin Zamalolaily..
    aku rapat sgt dgn adikku ini..
    beza kami cume setahun..
    shgga saat ini,, air mataku masih menitis setiap kali teringat dan rindu yg amat sgt pdnya menerpa..
    tp kutahu..
    ALLAH lbh sayangknmu dr sayang aku kpdmu adikku..

    insan yg kusebutkn namanya td itulah yg ckup membuatkn ku terus tabah..
    walau x pernah ku ungkap pdnya..
    tpitulah yg farah rase yan..

    syukran jazilan...

    pejam celik pejam celik,,
    dh nk berpisah jasad rupanya aku dgn yan..
    Ya ALLAH br sekejap kami jumpa..
    rase x puas lg aku nk berada di hadapannya..

    tp ku yakin,, ukhuwah yg kami bina krn Mu ini Ya ALLAH..biarpun berpisah jasad,, tp hati kami tetap bertaut krnMu Ya ALLAH..

    aku amat sygknnya..sayang seorg sahabat dan seperti adik beradikku sndiri..

    Moga ALLAH merahmati dan sentiasa bersamamu sahabatku...
    ya,, sungguh,, mekar namamu di hatiku..
    Uhibbuki Fillah Yan!!
    ~sahabatmu, farah najiha





    sedang diriku jua kurasakn perlu dibimbing lg..

    ReplyDelete