BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, March 21, 2010

EH...EH...SALAH TU!!!

hari yang boleh di katakan mencabar jugak la buat aku.. tapi macam biasa lah,aku perlu cekalkan hati,sebab aku tahu,ALLAH bersamaku.. pagi ku di sapa dengan kemuraman abangku..mungkin dia tak muram,tapi aku yang merasakannya begitu..rasa bersalah mula menguasai hati.. aku menjeling ke arah nya,andai2 ada senyuman yang terbit dari bibir nya dan melegakan aku..menanti dan menanti,tak de la lama sangat pun..
dan bila madam shariza buat lawak aku nampak amirul hakimi senyum.. lega hati ku,walau jauh di dasarnya aku rasa senyuman itu masih di bayangi kemuraman.. aku pilu.. tapi aku ingat pesan amirul hakimi,'ceria selalu'.. aku tersenyum melihat senyumannya..
sepanjang lecture fizik,aku asyik mencuri pandang padanya,menanti senyuman agar aku dapat pujuk hati aku yang gelisah..sehingga teman di sebelah aku agak pelik aku asyik berpaling pada nya..dan senyuman itu memujuk sanubari ku..ALHAMDULILLH..
di kelas,kawan sebilik shuha,kasitaw aku yang shuha ada bercerita pasal amirul hakimi.. kata nya amirul hakimi tu baik,suara nya bagus,macam2 la.. dalam pada tu,termasuk lah cerita pasal aku yang baik dengan amirul hakimi..dari situ aku tahu yang shuha menyangka aku dan amirul hakimi,adik dan abang angkat.. EH..EH..SALAH TU!!hubungan kami bukan begitu.. aku pernah kasitaw shuha yang aku anggap amirul hakimi tue abang aku.."anggap abang",BUKAN abang angkat..amirul hakimi pun "anggap aku adik", BUKAN adik angkat..adui kena explain ni.. shuha tambah plak yang hubungan adik abang angkat tu tak boleh.. ya,aku tahu,tiada hubungan yang di halalkan antara bukan muhrim selain perkahwinan,aku tahu!! tapi hubungan aku dengan amirul hakimi bukan adik abang angkat.. aku pernah nyatakan sebelum ni,yang tercemar rasenya perhubungan ni andai aku declare kan yang hubungan aku dan amirul hakimi tu adik abang angkat.. tak,hubungan kami bukan macam tu..aku taknak cemarkan hubungan yang cukup bermakna ini..
kami kawan!! tak salahkan kawan sayang kawan?? dan aku sayang amirul hakimi,cuma bezanya aku sayang dia MACAM ABANG AKU SENDIRI..beza kan dengan sayang abang angkat?? sayang aku ni aku rasa lebih bernilai dari menyayangi seorang abang angkat.. dan aku tahu,amirul hakimi pun macam tu..walaupun kadang2 harapan nya tipis.. dia ANGGAP AKU ADIKNYA,bukan nyatakan yang aku adik angkat nya..dia kasihkan aku MACAM ADIK SENDIRI.. bezakan dengan sayang pada adik angkat?? malah aku ataupun amirul hakimi tak pernah langsung declare yang hubungan kami ni adik beradik angkat..AKU SAYANG DAN HORMAT DIA MACAM ABANG AKU SENDIRI!!itu yang pasti..SUBHANALLAH!!
aku pesan pada kawan ku untuk kasitaw shuha yang aku dengan amirul hakimi dah tak berhubung lagi,itu sebetulnya..tapi aku tahu amirul hakimi akan baca blog ni,kisah ni..aku cemburu bila tebgok nama shuha adalah orang yang paling banyak berhubung dengan amirul hakimi dekat facebook..tapi hati ku memujuk,aku tahu amirul hakimi lebih sayangkan aku dari shuha,kerana aku adiknya..komen la ya akhi,jika benar enta kasihkan ana,dan ambil berat kat ana lebih dari shuha..agar cemburu ini hilang..tapi jangan salah anggap,aku bukan cemburu pada semua kawan amirul hakimi..tapi pada shuha,dia seolah2 ingin kasitaw aku yang dia lebih rapat dengan amirul hakimi lebih dari aku..aku sedar itu bisikan nafsu..tapi aku.......
aku menghindar dari sahabat ku,merenung surau di kanan ku..ini ujian!!kenapa soal amirul hakimi yang di utarakan,sedangkan sebelum ni,nama amirul hakimi tak pernah ada..malam tadi pun roommate aku asyik bercerita pasal amirul hakimi..kawan sekelas nya rapat dengan amirul hakimi..nama amirul hakimi seolah olah tak luput dari pendengaran ku..ingatan ku takkan luput pada nya..tapi di sebabkan semngat yang dah amirul hakimi titipkan,tiada lagi hiba dan tangisan..di hati ku aku bersyukur ke hadrat ILLAHI,kerna aku tahu amirul hakimi sayang adiknya ini,bukan adik angkat nya!!
bila aku berkongsi dengan farah,farah kata tak kisah anggap macam tue..yang baik jadikan lah tauladan..tapi jangan sampai melalaikan.. hadiah terbaik untuk ajnabi tersayang,adalah doa dari adik tersayang..itu pesan farah..aku akan ingat tu,ingat bersama dengan pesan amirul hakimi..
sekarang masa untuk aku tumpu pada exam ku,lagi dua minggu aje..yang utama aku akan jadikan CINTA KU PADA YANG ESA,pembakar semangatku,mrnjadikan RINDUKU PADANYA,MENTENTERAMKAN JIWA YANG LARA..menjadikan farah dan amirul hakimi sebagai saingan ku,untuk jadi yang terbaik antara yang terbaik..malah aku ingin membuat kakak dan abangku bangga denganku,dan menjadikan aku tauladan mereka,juga aku sebagai pembakar semngat mereka..yan sayangkan antum berdua FILLAH!!!

1 comment:

  1. alhamdulillah, syukra jziilan adikku, ku menghargainya....syukran jziilan marratan ukhra,what ever happened, your life as a muslimah must go on...Islam n Allah wa Rasul the priority...insya'Allah, ana xde pape ngan shuha tu, just kwn kot, lnsung xde prasaan lain, tp maybe dia jer kot yg ad ap2 sbb ana ase plik....tu jer....jgn isau yer....Allah right beside us.....insya'Allah....

    ReplyDelete