BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 31, 2010

DIA HADIR

apa ini?dalam meniti mencari cinta ALLAH,aku seolah-olah tersedar yang aku bukan sendirian
aku rupa nya da teman
yang ambil berat tentang ku
yang prihatin tentang ku
yang kasihkan aku
tangis ku hadir bila aku mengingat kata2 mereka
sakinah dan midah
kata2 yang cukup memberi ku semangat
kata2 yang membuatkan aku tersedar
di padang kehidupan ini
aku berjung bersama ikhwan yang lain

malam itu
tangis ku hadir lagi
memuji setiap kebesaran ALLAH
menghargai setiap pemberian ALLAH
SAHABAT!!!

ku dekati midah
di peluknya aku
"yan,sahabat yang midah sayang"
gema nya menggila di jiwa
terasa ada kuntum mekar di hati
aku di peluknya kemas dalam ikatan ukhwah ini
tangisku berderai lagi

malam,jiwa ku gelisah
terasa aku bagaikan tak layak untuk menerima
kasih sayang ALLAH ini
aku yang tidak menghargai persahabatan
di kurniakan sesuatu yang cukup bernilai
aku kembali pada TUHANku
mensyukuri segala yang ku miliki kini..

aku meseg kinah
mengucapkan terima kasih
atas semua yang ku pero;eh dari nya

aku di surau sepanjang hari
meniti sebuah erti ukwah dari ILLAHI
walaupun aku belum sedar semua nya
tapi ada nya farah,kinah,midah
membari erti pada ku

aku siapkan study ku lebih awal
memohon pada ALLAH di berikan kekuatan
sedang kinah di hadapan ku
yang selama ini menanti setiap butir luahan
yang selama ini menitiskan air mata
sesudah usrah
bila melihat tangisku
kata nya dia sedih aku tak pernah menceritakan apa2 pada nya
ya ALLAH,inikah sahabat ku
prihatinnya,kasih nya dia padaku

ku luahkan apa yang aku mengerti tentang sahabat
lebih kepada apa yang ku salah erti pada sahabat
kinah mendengar segalanya
aku lihat sinar kegembiraan dalam matanya
bila aku telah bersedia meluahkan rasa ku pada nya
ini kah sahabat??
besar sungguh keagunganMU YA ALLAH

kinah mencium pipi ku,memeluk tubuhku
menghantar sebuah ikatan
ikatan persahabatan yang selama ini hilang dari dalam diri ku
memang farah telah buktikan betapa kasihnya dia padaku
tapi dia belum mampu waktu itu
untuk sedarkan aku
aku hidup dalam sahabat yang menyayangi ku
kini aku sedar dengan ada nya mereka berempat
pasti aku akan terus menghargai sebuah ikatan persahabatan
walau dengan sape sekalipun aku berkawan
hati ini tidak lagi kosong seperti sebelum ini

YA ALLAH
betapa besarnya kasih sayang MU
padaku
mengapa aku tidak pernah menghargai nya sebelum ini
naif nya aku sebagai hambaMU
ALHAMDULILLAH

No comments:

Post a Comment