BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, August 21, 2010

PROPOSAL NOVEL UNTUK PTS

Nama: Nor Syazana BT Shamsuddin
no tel: ...................
Email: norsyazanashamsuddin@yahoo.com.my
Gaya: Litera-novel dewasa
Tajuk cadangan: Moga Harum Dihati.

sinopsis:

ujian hidup yang diberi seakan menuju hidayah diri. aqila musliha,yang hidupnya sebelum ini hanyut dengan dunia,kini mencari cahaya kembali.namun kekasih hati,yang di anggap mampu membimbing diri,berlalu mujahadah pergi. abang yang di harap,tersingkap keaiban diri. ALLAH,hanya DIA yang mengetahui betapa kecewanya aqila musliha. terniat dihati untuk menoleh kebelakang lagi,membalas dendam pada lelaki. lantas,sahabat lelaki di cari seramai yang pasti.

ketentuan Illahi tertulis, aqila musliha bilal surau kolejnya dalam satu pertemuan elektronok. tergerak hati meluahkan padanya, apa yang menjadi duri dihati. dengan niat kerana ALLAH,akhi Kimi mengenalkan aqila musliha kepada teman seperjuangannya,zuhaira syauqah,yang juga ketua blok aqila musliha.

bibit perkenalan bersua sudah,aqila musliha dan zuhaira syauqah dalam ukhwah. hati yang pilu,pada zuhaira syauqah di serah. kebetulan,perkenalan mereka dalam cuti semester, 2 minggu di nanti untuk bersua mata. dalam itu,segala gelora di luah hanya melalui kata-kata tertera di skrin komputer. 3 hari membisu bahasa,aqila musliha mula rindu pada zuhaira syauqah,meskipun belum bersua. adik lelaki zuhaira syauqah di takdirkan pergi selamanya,untuk di ganti dengan insan yang perlu di bimbing,aqila musliha.

pertemuan akhirnya menjengah,pipi aqila musliha di kucup penuh sayang,meski tahu sejarah hitam aqila musliha.

berhemah, zuhaira syauqah membimbing aqila musliha. hatinya penuh sabar,senyumnya penuh kasih sayang. ujian dan dugaan yang aqila musliha lalui terasa ringan dengan zuhaira syauqah di sisi. perjuangan di isi dengan mujahadah diri.pesanan di beri,mujahadah pahit,kerana syurga itu manis. surah Insyirah,hadiah zuhaira syauqah, penguat semangat aqila musliha.

tamat suda di kolej ini,perpisahanpasti terjadi. rantai pemberian kekasih hati,aqila musliha serahkan pada zuhaira syauqah dengan janji di kembalikan apabila masing-masing tamat belajar di universiti nanti. zuhaira syauqah genggam di hati. tawaran meneruskan perjuangan yang tertunda,hadir di sini. aqila musliha dapat menyambung pelajaran paling dekat dengan rumah zuhaira syauqah. namun takdir tertulis,perpisahan jua menanti,zuhaira syauqah terbang ke bumi anbiya dengan rantai dalam genggaman jari.

janji di patri de genggam sepi. hanya sunyi menemani zuhaira syauqah kembali. titipan surat,jua kiriman cincin pertunangan aqila musliha penyambut diri. minta di simpan bersama rantai yang di beri. aqila musliha menghadap Illahi..

No comments:

Post a Comment