BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 2, 2010

KAK AUNI DAN KAK RABIA'TUL

mencari seorang insan untuk berkongsi rasa di jiwa..aku semakin di jerat rasa yang kurang selesa..kesedihan mula menghantui jiwa,sering kali air mata ini aku titiskan..

puas ku bermohon,hadirkanlah aku seorang insan untuk aku meluahkan segala yang terbuku di hatiku...agar segala dosa ini dapat di pimpin untuk di sucikan...mungkin ya,mungkin tidak.

lantaran kehadiran kak ara membuat aku terasa tenang..ku kira dye lah tempat yang mampu aku adukan segala kegusaran hati...tapi ALLAH lebih mengetahui...DIA telah sediakan seorang insan yang lebih baik buatku...

hari berganti,,aku semakin pilu dengan segala yang terbuku di hati...sudah ku rayu pada yang SATU,tapi entah kenapa hati ini tetap inginkan seorang insan,tempat berkongsi kesengsaraan jiwa ini..

lantaran hadir kak auni...puas aku mencari peluang untuk menceritakan segalanya padanya..terutama sekali tentang nur iman..tapi malam itu,bicara ku hanya mukaddimah sahaja,,,,belum tiba sampai ke tempat yang merobek hatiku...

aku memujuk diri,mungkin bukan kak auni,mungkin ada insan lain yang ALLAH jadikan lebih baik dari kalian berdua...aku terus menunggu,dengan jauh di sudut hati masih mencari peluang untuk bercerita pada kak auni mahupun kak ara...

masa hadir jua...aku menarik kak auni,menjauhi yang lain..beserta kak rabia'tul yang turut ingin mendengar..aku tahu dia tentu tak menyangka apa yang akan ku khabarkan..

saat semuanya terluah,tangan kak auni tak melepaskan genggaman tanganku...air mata yang mengalir,terus tanpa henti....bibir terus mengukir kisah...sebuah cinta yang kecundang dalam harapan palsu....aku terus meluahkan...

saat ku mendongak,ku lihat mata kak rabia'tul di hiasi manik2 indah berkaca..sayu agaknya mendengar dosa2 ku...entah hatiku makin pilu...sekali lagi aku membuat orang lain menangis keranaku..kak auni yang masih teguh merenung ku simpati..kak rabia'tul mengesat air matanya...aku terus merintih di ribaan mereka berdua...

saat itu hanya ALLAH yang tahu betapa leganya hatiku...saat aku mula merasakan ada yang melindungiku,ada yang menyokong ku...untuk terus menujuMU ILLAHI...

ALLAH,BAWALAH AKU MENGHAMPIRIMU DAN DEKAT DENGANMU....
AMPUNI SEGALA DOSAKU.......
DAN JANGAN KAU BIARKAN AKU TERPESONA DENGAN DUNIA LAGI!!!!.......

terima kasih kak auni dan kak rabia'tul...moga diri ini di pimpin kalian supaya tidak lemas lagi dengan keasyikkan dunia.
dengan izin ALLAH......

No comments:

Post a Comment