BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, May 19, 2010

TEMUDUGA OH TEMUDUGA




19 mei 2010
Aku dapat panggilan temuduga ijazah pendidikan..
Waa berdebar gilew,punye la baca semua sejarah pendidikan
Laporan razak la
Penyata abdul rahman talib la
1 malaysia la
PIPP la
Apa lagi? Macam2 la aku bace..
Tapi satu pun tak tanye
Isu semasa pun tak tanye
Hehe aku tak taw pun apa isu semasa
ALHAMDULILLAH,ALLAH nak tolong aku tu
DIA permudahkan segalanya buat aku
Itu tandanya kasih saying ALLAH padaku

Penemuduga tu pulak ceria habis
Dari berdebar pun boleh hilang debar aku
Sebelum masuk tu,senyum buat2
Da masuk,paksa pun tak payah
Senyum aje memanjang

Apa dia Tanya?
Firstly dia suruh aku cerita pasal latar belakan family
Ini pun boleh gak blur
Tapi bila dia Nampak aku da takde idea
Terus dia tukar pada soalan lain
Lepas tu dia tanye,sebagai cikgu sains,camnew nak tarik minat pelajar
Seingat aku,aku kasi 1 jew point penting
Hehehe blur…..

Dia tanye lagi,siapa cikgu feveret aku
Tapi yang ni dalam BI la
Tergagap2 aku jawab
Tiba2 aku teringat cikgu zatul hamda
Cikgu kimia aku masa kat smk
Kenapa?
Sebab cikgu ney ,mula2 nya aku tak faham dia ajar pa
Tapi bila aku cakap kat dia aku tak faham
Dia ubah care mengajarnye
That why aku dapat A kimia
“eh,ye ke macam tu?” lebih kurang la

Lastly,dia tanye pendapat
Katanya cikgu lelaki lebih baik dari cikgu perempuan
Setuju tak?
Tentu la aku tak setuju
Alas an ku,cikgu perempuan lebih rajin dari cikgu lelaki
Cikgu perempuan lak lebih suka mempraktikkan idea yang dia dapat
Walaupun idea tu dari luar
Cikgu lelaki,walaupun dapat idea,tapi tak nak praktikkan
Betul tak?

Penemuduga kat situ,sorang tu,lelaki
Dye cakap,lepas ni dye nak tukar profession la
Hahaha lawak aje

Lepas tue,dye suruh ambil sijil2 kat meja dia
Aku ambil sijil,ucap terima kasih
Then keluar
Itu ajer,senangnye keje
ALHAMDULILLAH
INSYA’ALLAH,moga aku dapat couse ni
Doakan aku ye sahabat2 (“,)

No comments:

Post a Comment