BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, May 29, 2010

SEBUAH SAPAAN

Hari itu,meseg yang ku terima berbeza sungguh dengan hari2 yang lain
kesuraman pagiku di sapa kejutan
‘yan,farah on the way gi kuantan’
Wah2,lenaku terganggu,lantas mata kuyuku bersinar tidak percaya
Saat yang ku tunggu,hadir secepat ini
Tak sampai sejam,farah berdiri di depanku
Rasanya pelukkan itu,aku tak mahu lepaskan
Biar rindu yang ada lenyap tak bersisa
Ku tatap senyumannya
Ku lirik wajahnya
Tak puas rasanya
Setiap gelak ketawanya,pengubat dukaku
Setiap jenaka nya,jadi bahagia di hatiku
Dia hadir,dan dia di depanku
Tapi tak lama,dia kene pergi kolej,jadi fasi
Aku harap2 tugasnya sampai hari isnin aje
Selasa balik,boleh la aku ikut dia balik Selangor
Hari2 aku doa,tapi ALLAH lebih tahu apa yang terbaik buatku
Lagipun petang tu,aku dapat jumpa sakinah
Dia peluk aku,dia cium aku
Waa seronoknya……
Seminggu lepas tu,lepas abis tugas
Farah datang bermalam kat rumah aku pulak
Sejak dia sampai,kalaw boleh aku taknak kasi dia tidur
Aku nak manfaatkan setiap masa dengan dia
Aku nak simpan buat kenangan
Setiap masa aku tak berenti bercakap
Aku harap dia layan aku
Biar satu saat pun aku tak sia2 waktu bersamanya
Kalw boleh malam tu,aku taknak pun tidur
Aku ingat,setiap kali solat,aku nak berimamkan dia
Dia ajar aku baca al-Quran macam kat kolej dulu
Sama2 bangun tahajjud
Tapi tak kesampaian
Mungkin suatu hari nanti kot

Aku sempat baca al ma’thurat dengan dia pagi tu
Dia teman aku pegi beli bekfes
Tapi kedainye plak tutup
Kesian farah,pagi2 da kena ‘bersenam’
Dah tu,masak mee goreng jew lah kat umah
Tak jadi farah nak bekfes makan nasi
Huhuhuhu
Pas tu kiteowang pegi cc
Balik tu farah belanja Cadbury lagi
Seeeeeeeedddaaaaaaaappppp!!! Yum3
Makan tengahhari tu,kena paksa dia makan banyak2
Seronoknya,sakat dia
Ingat kat iman
Cuma,petang tu, parent farah dah datang
Nak nangis ase tengok farah pergi
Naaaakkk iiiiikkkkkkkuuuuuttttttt….
Tak puas ase dok dengan farah
Tak puas ase borak dengan farah
Malam tadi mintak farah simpankan rantai yang faez kasi
Tunjuk teady bear kat farah
Kacau dia tidur
Ambik gambar,ambik video
Pas tu kasi frame gambar yang aku buat
Ada tulis YAN UHIBBUKI FARAH FILLAH
Rinduuuuuunye
Kalaw boleh nak duk dekat2 farah aje
Nak baring ats riba dye
Nak manje2 ngan dye
Nak selalu dengar suare dye
Nak dengar dye mengaji
Rindunye
‘nak farah jugak’ haha ayat yang selalu aku kasi kat kimi
Selalu kimi gelak jew,aku manje macam budak2
Habis kalaw aku tak manje ngan farah
Aku nak manje ngan sape?
Rindunye…….
Bila nak jumpa ney?
Tak dapat bayangkan macammane kalaw farah kena pergi jauh
Menangis tak berlagu lah jawabnye

No comments:

Post a Comment