BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, May 19, 2010

SEKADAR BERKONGSI

-Meseg buat haniza-
Hari itu,aku tekad untuk tak contact mane2 laki lagi,tak meseg dowang
Tak berhubung dengan dowang selagi takde hal yang betul2 penting
Bagi aku,takde la masalah sangat,sebab aku yang selalu or meseg lelaki,dowang jarang cari aku
So tak la susah sangat…..
Dengan faez pun aku dah putus..
Dengan fitri plak,aku da nyatakan prinsip baru ku
Memang mula2 dye tak leh terima
Tapi aku tak peduli
Apa yang penting,Cuma redha ALLAH

Tak terasa susah pun tanpa lelaki di sisi
Dengan kimi pun aku hindari
Hidup seronok dalam cinta ILLAHI
Tapi manusia,,,,tak lari dari ujian ALLAH
Tiba2 aje ade kawan lelaki yang meseg aku
Kawan2 yang sebelum ney menyepi
Saban hari,kat fon aku,mesti ade meseg2 dari lelaki yang berbeza setiap hari
Aku pun pelik,coz sebelum ni dowang jarang contact aku
Bukak internet,meseg2 dari lelaki2 lain plak
Ade plak yang menghulur salam perkenalan
Kemudian aku ade masalah plak
Mase tue aku betul2 perlukan kimi
Aku tahu ney ujian ALLAH

Tapi iman aku pun tak kuat
Aku jadi seronok bila dowang meseg
Ase cam ade gak orang nak kawan dengan aku
Tapi aku kena ingat,,,,dowang lelaki
Mula2 tue,aku ade balas2 gak meseg dowang
Tapi tak banyak la….
Aku cerita kat farah,dye cakap ney ujian
Bile fikir2 balik,,,betul la
ALLAH nak bukti cinta aku padaNYA
Biarpun sakit, tapi aku usaha
Aku cuba mujahadah,berjuang tak balas meseg2 dowang
Dapat jew meseg,aku terus padam
Mane2 lelaki pun aku buat gi tu
Fitri sekalipun
Law kat internet,aku terus tutup
Kadang2 radi yang kasi meseg….
Sayang betul nak padam….
Tapi aku kuatkan diri gak
Aku tunjuk kat farah
Sebabkan malu kat farah,aku padam gak meseg2 tue

Makin hari,makin banyak meseg yang menyapa
Kadang2 aku rase,nak sorok jew fon ney dalam almari
Nak kunci rapat2
Malaz nak layan
Azreen plak,budak yang aku minat dulu,da berbaik semula dengan aku
Bila bercakap dengan dye,mesti meleret-leret
Dah berapa kali aku pesan.law cakap tak nak la sia2
Tapi sebenarnya,tue semua datang dari aku
Seronok dapat cakap ngan owing yang da pernah ade dalam hati ney
Sedar yang aku salah,aku tak jumpa dye dah
Aku takut,hati aku jadi lain

Hari2 aku mintak dengan ALLAH
Jauhkan aku dari cinta ajnabi
Aku taknak cintaku padaNYA di cemari
Aku tahu ALLAH saying pada aku
Ujian aku da lepas
Dah tak de lelaki yang meseg aku
Law ade pun,dengan rela hati ignore kan or buat tak taw aje
Walaupun radi……
Aku tahu janji ALLAH menemani
Aku tahu cinta ALLAH di sisi
Aku tak kuat dulu,tapi aku yakin ALLAH menyayangi aku
Dan DIA akan bombing aku kejalanNYA
Memang DIA sedang bombing aku sekarang ney
Dan aku yakin sangat2
LLAH BERSAMAKU

p/s: bila seseorang itu sudah mula terarah pada cinta ALLAH
walau macammane pun dye pernah sayang pada seseorang ajnabi tu sekalipun
dengan mudah,dye akan melupakan sayang itu
dan kembali pada cinta hakiki,cinta abadi.cinta ILLAHI

No comments:

Post a Comment