BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, February 28, 2010

SIAPA AKU DAN SIAPA KAMU???

bayangkan kalaw kata2 itu dari ALLAH saat kita menghadapNYA di alam akhirat nanti. itulah yang sakinah,naqibah ku cuba sampaikan. kata nya lagi, di saat kita bertemu ALLAH nanti,ALLAH bertanyakan soalan itu pada kita.
"ENGKAU MENGATAKAN ENGKAU MENCINTAI AKU,TAPI LARANGAN KU TIDAK KAU TINGGALKAN,SURUHAN KU TIDAK KAU LAKUKAN."
apa yang akan kita rasa,mungkin ada yang menjawab takut,gentar,gerun. tapi segerun manakah perasaan itu menerjah jiwa kita saat ini.
hati siapa yang tidak terusik dengan kata2 sakinah itu? hati siapa yang sedikit pun tak de rasa takut dalam dirinya apabila membayangkan kata2 sakinah itu benar2 terjadi? siapa yang tidak teringat dosa2 lalu yang dilakukan saat itu? siapa tak teringat akan suruhan2 ALLAH yang di tinggalkan. sesungguhnya orang itu orang yang amat sombong.
aku muhasabah diri,sesungguhnya aku lah orang yang sombong itu. meletakkan diri dalam kesenangan dunia tanpa mahu berfikir dari mana aku dapat semua itu. aku alpa dengan dunia,aku leka dengan hidup.
saat kata2 sakinah menusuk sanubari,aku menyembunyikan wajahku di balik telekung,bukan malu.tapi menyembunyikan titis air mata yang mula mengalir dari kelopak mataku. aku menekap kedua mata ku,agar titis itu tidak mengalir. benar,aku lah orang yang sombong itu. di mana sebenarnya cinta aku pada ALLAH saat ini.
amirul hakimi dan farah najiha sudah banyak membimbing aku. tapi di mana kah aku kini untuk membalas segala pengorbanan mereka? di mana iman ku kini?
bila pula sakinah mula mempersoalkan tentang cinta rasulullah. aku mula memberi sepenuh perhatian. cuma menggarap di mana cinta ku pada insan istimewa itu. kerna aku sedar cinta ku pada rasulullah tak ke mana,aku keliru. namun masa tak mengizinkan,azan isyhak mula kedengaran,usrah kami terpaksa di berhentikan. namun aku sempat berkongsi sabda nabi yang pernah ku baca "tidak sempurna iman seseorang selagi rasulnya tidak di cintai melebihi isteri dan anak2nya,ibu bapanya." lebih kurang begitulah. sakinah mengangguk. farah memandangku.
itu saja yang boleh aku katakan? sedangkan di mana cintaku yang sepatutnya aku serahkan kepada rasulullah. di mana cinta ku pada ALLAH??

No comments:

Post a Comment