BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, February 22, 2010

DI MANA TEMAN?? DI MANA SAHABAT?? DI MANA UKHWAH?? AKU KEHILANGAN!!

seorang sahabatku yang aku kasihi,yang aku sayangi. haniza.... sesungguhnya aku langsung tidak menyangka, bicaramu retak di usia perjalanan. mengaku aku hidupmu,mengaku aku matimu. setelah di uji barang seketika,kau sungkurkan ukhwah persahabatan kita di pinggiran muara. sampai hatimu..
aku bukan menyalahkanmu. aku mengaku semuanya berpunca dariku. aku meletakkan ukhwah kita di jurang sengketa. sehingga tanpa sedar aku menolaknya ke gaung derita.
malam itu,bukan pengakhiran kita,tapi bagiku,sengsara yang ku terima. aku bersbar semampu yang mungkin, meskipun kata2 ku pada kau laangsung tak menggambarkan kesabaranku. aku cuba meletakkan kata2 ku di zon jenaka.tapi nampaknya kau lebih menganggap nya sengketa.
aku menahan diriku dari meledakkan kemarahanku agar selepas itu aku mampu lagi untuk memohon maaf dari mu.
bila kau cakap kau nak tengok aku dapat tak cari kawan lain yang mampu ganti kau,sebab kau lah kawan aku,susah senang aku dengan kau. saat itu aku terkesima. namun tak pernah klu terfikir untuk menyahut cabaranmu. kerana aku tahu aku tak mampu mencari shabat sebaikmu.
namun ALLAH itu maha Penyayang,maha Pengasih,maha Agung.sekirannya kita kembali padanya,kita kembali pada ALLAH,DIA akan menggantika apa yang kita hilang,dengan sesuatu yang lebih baik. itu aku,kehilanganmu membuat aku derita,tapi aku tahu kasih sayang ALLAH bersamaku. dirimu di ganti dengan ukhwah persahabatan aku dengan farah najiha. mungkin persahabatan kami bukan tidak seakrab kau dan aku dulu. dia pun tidak pernah menganggap aku nyawanya,kerna baginya semua milik ALLAH,tapi dia insan yang cukup baik. aku berani mengaku,pengorbananya buat aku lebih besar dari apa yang kau korbankan untuk aku.
saat aku text ko lagi,menghulur kembali ukhwah persahabatan,sampai hatimu kau tak mengenaliku lagi. mungkin no fon aku da tak de dalam diari fon kau. kau padam ke?? betapa hancurnya hati aku saat itu,remuk seketika. namun ku tahu semuanya ujian ALLAH,ku lakarkan jua senyuman buatmu. ketahui lah aku pernah menyayangimu sebanyak yang mungkin. hingga kau pernah menjadi salah satu dari 2 orang paling penting dalam hidup aku.. meskipun kita dah tak macam dulu,tak seakrab itu,aku pinta,hadir temani aku di majlis pernikahan aku yang akan datang. aku mahu sat penting itu,di hiasi dengan oarang2 yang turut penting buatku.
aku berdoa moga kita di pertemukan lagi..amin!!!

No comments:

Post a Comment