BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, November 6, 2010

TEORI BIG BANG TIDAK WUJUD???


Dimana Semuanya Berasal?

Apa buktinya?

Islam mengatakan kepada kita Allah adalah sebaik-baik Sang Pencipta , dari semua yang ada. Kita tahu Allah tidak merubah kita dari monyet, dan kita tahu segala sesuatu berasal dari Allah. Sila berkongsi maklumat ini dengan mereka yang menyangkal kewujudan Tuhan. Mereka memerlukannya.

Ada sebuah teori yang popular disebut sebagai teori 'Big Bang'. Akan cuba untuk menjelaskan kewujudan alam semesta secara evolusi mempunyai awal bermula dengan letupan besar dari beberapa massa gas, atau padat. Ada yang menyatakan yang pertama adalah kekosongan atau 'ketiadaan', atau mungkin, beberapa gas yang meletup kemudian dari segala sesuatu di alam semesta hanya mula berkembang kepada yang kita lihat sekarang. Tidak pernah benar-benar ada bukti yang kuat untuk idea 'konsep sesuatu dari ketiadaan'. Juga dalam hal ini, teori evolusi itu sendiri.

Kami ingin menjelajah idea penciptaan dari sudut pandang logik murni menggunakan terminologi sederhana tanpa ajukan agama, emosional pra-keyakinan atau tahyul.


Bagaimana jika seseorang disebut 'saintis' memberitahu anda 'teori' tentang bagaimana kereta dibuat adalah seperti ini:

Sebuah tempat di sebelah selatan kota meletup dan semua bahagian logam terbang ke udara dan jatuh ke bawah di satu tempat membentuk sebuah jenama baru kereta Chevrolet Caprice .. tanpa sisa bahagian .. dan motor berjalan ..


Atau bagaimana jika teori untuk bagaimana kerusi dibuat adalah:

Sebuah letupan terjadi di sebuah hutan dan pohon-pohon berterbangan ke udara dan kemudian tiba-tiba mereka bergabung untuk membuat kerusi yang indah ... dan kemudian mendarat di sebuah tempat pameran perabot lengkap dengan meja dan lampu ...



Lebih lanjut ia menjelaskan bahawa:

Gempa bumi di California's 'Silicon Valley' menyebabkan cip komputer dan papan litar dan pelbagai bahagian lain jatuh dari tempat mereka dan turun dari rak mereka dan hanya datang di tempat yang sama-sama mereka berguling-guling di lantai dan bentuk yang paling maju komputer yang ada di bumi? ...


Atau apa nya 'Perubatan Teori'? Dia sekarang menuntut bahawa:

Sebuah kebocoran gas di sebuah gudang farmasi menyebabkan letupan hebat. Semua zat-zat kimia yang berbeza dan hanya menghancurkan satu sama lain yang persis jumlah yang betul untuk menghasilkan ubat ajaib yang menyembuhkan segala bentuk kanser untuk penyakit jantung dan hati, usia tua dan kutil? ...


Tunggu ... ada lebih banyak untuk yang satu ini:

Itu semua dalam satu formula, dikemas dalam botol dengan label dan bersedia untuk menjual dengan tidak berantakan ditinggalkan di lantai? ...


Sekarang setelah semua ini meletup dan kegembiraan ini 'saintis' memberitahu anda tentang tempat yang bagus untuk berehat dan sesuatu untuk dimakan. Ini adalah tempat kegemaran dan ia menyebutnya: "Burger Blast"! Dia mengatakan:

Anda hanya pergi dan duduk dan tiba-tiba sebuah 'letupan' dari dapur dan akan terjadinya burger tepat di depan anda dengan segala fasilitasnya .. hanya cara anda seperti itu lengkap dengan kentang goreng, minuman dan bahkan dessert kegemaran anda? ...

DAN ...

Tidak ada yang bekerja di "Burger Blast", itu hanya berjalan sendiri, automatik membersihkan sendiri dan apabila anda meninggalkan mengimbas dompet anda untuk kad kredit yang sah dan beban akaun bank anda untuk apa yang telah anda makan? ...



Sekarang pertanyaannya adalah: "Adakah anda benar-benar akan menerima semua ini sebagai 'fakta'?"

Tentu saja tidak!


Kami tidak akan percaya kereta baru dibuat dari sampah terbang; kerusi tidak jatuh dari pohon meletup, gempa bumi tidak menghasilkan komputer dan burger letupan tidak hujan turun pada kami dari atas.


Soalan: Jadi kenapa kita tidak mencabar teori sesuatu yang berasal dari apa-apa dan kemudian berlanggar di kosmos untuk membuat alam semesta? Apakah kerana besarnya yang luar biasa bahawa kita memiliki begitu sedikit pemahaman tentang hal itu, bahawa kita bersedia untuk menerima teori dari beberapa teleskop 'mengintip Toms' untuk memberitahu kita bahawa itu berasal dari 'ketiadaan'? Atau hanya beberapa berlanggar gas dan kemudian ... 'Poof'!? Instant Universe? Bagaimana?

Mari kita sekarang datang ke subjek utama kami:




Kejadian atau Ledakan?

Kita dapat mengalihkan perhatian kita kepada bumi dan langit dan membuat pemerhatian kami sendiri tanpa seorang saintis 'genius' memberitahu kita apa yang kita lihat. Dan kemudian idea bahawa tidak ada yang menopang langit dan bumi! - "Itu hanya berjalan sendiri '? Bagaimana?

Fikirkan tentang bintang, matahari, bulan dan sistem tata surya dan galaksi yang tak terhitung jumlahnya di alam semesta.
Siapa atau Apa yang menjadikan mereka di tempat pertama?
Mereka terus berfungsi dan bergerak dengan presisi dan ketepatan maksimum.
Siapa yang melakukan ini? Siapa yang membuat mereka meluncur di sepanjang mengenai kursus dan orbit ditakdirkan untuk mereka?

Quran pada Asal Usul Alam Semesta

Melihat lebih dekat ke langit yang melingkupi bumi. Kami menyebutnya 'langit'. Perhatikan awan? Apa itu?

Al-Quran pada Awan

Mari kita membawa pandangan kita sedikit lebih dekat ke bumi. Pertimbangkan pergunungan dan keagungan mereka. Apakah ada sesuatu tentang formasi besar yang boleh memberi kita petunjuk mengenai asal penciptaan?

Al-Quran di pergunungan

Bagaimana dengan air menutupi bumi? Apakah ada petunjuk lain bersembunyi di bawah laut?

Quran pada Kedalaman dan Gelombang Laut Internal

Air meliputi begitu banyak bumi dan bahkan bercampur dengan tanah di sungai dan laut. Namun ada sesuatu yang menjaga dari pencampuran dengan dirinya sendiri? Apa yang terkandung dalam misteri pemisahan air?

Quran di Laut dan Sungai

Bagaimana dengan kita? Apakah kita adalah sebahagian dari penciptaan? Bagaimana kita bermula? Apa yang mengembangkan kita dan menyebabkan kita untuk hidup dan mati? Bagaimana kita bertahan?

Quran embrio Pembangunan Manusia

Fikirkan tentang manusia. Bagaimana kita semua sampai di sini? Apakah sifat-sifat manusia? Apa yang menyebabkan kita untuk bertindak seperti yang kita lakukan? Apakah kita tidak berterima kasih kepada Dia yang mencipta kita dan menopang kita? Apa panduan ini? Fikirkan tentang diri anda. Adakah anda membuat sendiri?

Quran pada Otak (dahi wilayah otak pada manusia)

Siapa atau Apa yang menciptakan semua ini? Siapa yang mempertahankan semuanya? Bagaimana organisma memperbanyak diri? Bagaimana pohon tumbuh dari benih?

No comments:

Post a Comment