BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, April 11, 2010

AKU KHILAF,YA ALLAH

Usai sudah qadha solat ku hari ni
5 waktu cukup
Subuh,zohor,asr,magrib dan ishyak
Tentu ALLAH saying,tentu ALLAH suka
Aku tersenyum membayangkan cinta ILLAHI

tapi............
aku terpana seketika
membayangkan apa yang aku dapat dalam setiap solat ku
aku khusyukkah kah?
aku berangan2 kah
aku sedar dalam setiap solat
bukan setiap masa ingatan ku pada ALLAH
YA ALLAH ampuni aku

masihkah ALLAH sayang pada ku?
masihkah ALLAH menanti solat yang tidak kusyuk seperti itu

aku termenung lagi
dalam 2,3 hari ini
terlalu memikirkan tentang exam
aku lupa untuk serahkan segalanya pada ALLAH
aku alpa
aku khilaf
dalam itu aku terlalu emosi
aku lupa semuanya terbaik untukku
aku lupa..........

aku jadi cepat marah
mood ku untuk study,hilang tiba2
puas farah pujuk aku untuk berwudhu'
tenangkan fikira
tapi aku sombong!
aku lebih rela angkat kaki,balik ke blok
farah cakap baca quran tenangkan fikiran
tapi aku berlagak
aku biarkan quran kesayanganku terdampar sepi

tapi ALLAH itu maha PENYAYANG
di berikan lagi aku peluang
di berikan lagi aku hati yang tenang
tapi kenapa aku masih ego untuk mengaku kelemahan
masih ego mengaku semua nya dari tuhan?

ya ALLAH
betapa lemahnya oman ku
betapa aku masih terkontang-kanting mencari di mana
kekuatan
aku tersungkur lagi

baru ujian sekecil ini yang ALLAH kasi
aku sudah mula melupakan ALLAH
kalaw lah aku di timpakan ujian yang lagi besar
NAU"ZUBILLAH
ya ALLAH jauhkan aku dari melupakan mu

aku sedar
segalanya milikMU
aku sedar segalanya ketentuanMU
apa yang aku dapat
apa yang aku tak dapat
KAU jadikan terbaik untukku
tapi mengapa hati ini masih sombong untuk mengakui sepenuhnya
ya ALLAH nafsu ini terlalu kuat
hingga sukar untuk aku melawannya
ya ALLAh
segalanya khilafku
segalanya keburukkanku
tapi aku tahu
KAU jadi kan yang terbaik buat ku

No comments:

Post a Comment