BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, July 26, 2010

PERJALANAN MENCARI CINTA

mrncari sebuah sinar kehidupan..aku seakan2 tenggelam dalam sebuah kecelaruan..cinta yang ku kejar semakin menjauh dariku..ujian yang ku terima membuatkan aku terarah kearah sebuah jalan yang ALLAH janjikan terindah buatku..tapi sampai sekarang,aku masih belum lagi ke temukan sebuah CINTA yang mereka katakan indah..untuk merentasi jalan ini,aku ingin menoleh kebelakang sejenak..mencuri kenangan dalam perjalanan mencari sebuah cinta..bukan untuk berputus asa,tapi untuk mencungkil kembali di mana khilafnya aku suatu ketika dahulu..

aku kini di sebuah universiti dengan kos idamanku..sungguh,baru beberapa hari aku di sini aku telah di uji dengan sebuah jamuan mataku. aku di tempatkan dengan seorang kawan sekelasku sewaktu di matrikulasi dulu..sesuatu terjadi antara aku dan hatiku terhadap dia..

hari pertama aku menjejakkan kakiku ke sebuah makmal di matrikulasi. itu adalah kelas pertama yang ku hadiri,hari pertama. berkenalan dengan sahabat baru..mataku di sapa oleh seorang jejaka,tinggi.ada rupa..yang peliknya,dye sowang2 kat 1 meja ni ajer,sedang budak lelaki yang lain duduk bersama di satu meja. dye manari perhatianku kerana wajahnya yang seiras dengan ady,seorang lelaki yang ku kenal hampir sebulan yang lalu,perkenalan yang tak di sangka dengan anak sedare tenaga pengajar lesen memanduku. wajah lelaki itu yang seiras dengan ady,turut mengetuk pintu hatiku,kerana kedua-duanya nampak seakan seiras.

sewaktu setiap seorang memperkenalkan diri,tahulah aku,namanya asyraf..paling tinggi dalam kelasku,hingga aku terpaksa mendongak di hadapannya..dengan senarai nama dan no telefon yg aku mintak dari kawan sekelas,kerana ku dengan sukarela menjadi penolong ketua tutoran,aku mula berkenalan dengan asyraf via sms..aku memberanikan diri utuk bertanya itu dan ini. asyraf pula jenis yang melayan,di awal persahabatn,semua nya indah di mata. tapi yang hairannya,asyraf takkan menegurku di kelas..aku jadi kurang seronok.tapi xpelah asal dye nak aje kawan dengan aku..

malam itu,sejarah terlakar,dye lah satu2 nya lelaki di matrik yang melihat aku menjadi diriku yang sebenar waktu itu..jam sudah hampir pukul 11 malam,semua pelajar dah di arahkan pulang ke blok masing2..tapi aku beranikan diri menuju kearah tanggan dewan kuliah untuk menganbil report dari asyraf..entah kenapa,malam itu aku agak sewel sikit,aku hanya mengenakan tudung tiga segi,dan membiarkan dadaku terdedah dengan di lapisi baju coklat mengikut bentuk tubuh badan berlengan pendek..itu lah kali pertema dan kali terakhir aku keluar dari blok ku dengan ayratku yang terdedah cukup ketara..dan dye lah lelaki yang mencuci mata melihat tubuhku yang sebelum ini di baluti baju kurung dan tudung yang mula ku labuhkan menutupu dada sedikit. malu..........tapi tidak takut..aku minta dye rahsiakan..katnya dye suka melihat aku berpakaian seperti tu..cun katanya..masa itu ge,bira buka kepalan..astaghfirullah.....

kini malu itu bertukar takut..takut pada ALLAH mengenangkan apa yang aku lakukan sewaktu masa dahulu..hari ini asyraf satu kolej dengan ku..minggu orientasi aku terpaksa melayan perasaan mengenangkan betapa hinanya aku dahulu di matanya hingga dye boleh memperguna-gunakan aku sesuka hati...lantas apabila aku tak diperlukan,aku di biarkan tanpa sahabat..sampai bila pu aku akan ingat peristiwa pahit yang mengajar aku supaya tidak mengikut kata lelaki lagi..mujurlah dye sberlagak seolah2 tidak mengenaliku..aku juga berharap tidak mahu menegurnya,tak mahu pun terserempak dengannya..

tapi semangat aku ini tercalar,pabila melihat dye menjalankan tugas pada malam tun perak hari itu...ke hulu ke hilir sibuk dengan tugasnya...lain benar dengan dye yang ku kenali sewaktu di matrik dulu..yang cukup popular dengan sikap malasnya...hingga sesiapapun mengelak untuk melakukan tugas dengan nya..aku masih ingat aku di sindir satu kelas,kerana aku cuba menegakkan mbenang yang basah..dan benang yang basah itu adalah dye.........

sekagum mana pun aku dengan dye,selagi aku takde urusan yang betul2 penting antara aku dan dye,aku tidak akan terhegeh-hegeh untuk menyapanya..cukuplah sekali aku di pergunakannya...tidak SEKLAI LAGI!!!!!

No comments:

Post a Comment