BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, January 18, 2010

RENTETAN HIDAYAH ALLAH

aku tidak pernah tahu,dan aku tidak pernah menyangka semuanya akan seperti ini. saat jemari ku leka menaip,mataku terasa berkaca,namun ingin jua aku ceritakan,biar suatu hari,andai aku terbaca lagi,aku akan ingat betapa ALLAH sayang padaku. biar bagaimana sekalipun aku pada masa tu. aku harap,aku lebih baik dari kini,agar apa yang aku baca akan menjadi pedoman pada ku. andai pula aku tidak seperti apa yang aku ingin,huraian ini akan menjadi pengajaran dan peringatan buatku.
aku sedar,aku sombong,ego!!menganggap diri aku ni muslimah,sedangkan aku terasa makin jauh dengan ALLAH. balik cuti hujung minggu sebelum cuti mid sem,aku gaduh besar dengan abang dan ibuku. sebelum tu,aku mendapat berita,satu berita yang betul2 aku tak boleh terima. saat itu aku memang dah sedia menjauh dari ALLAH,bila berita itu datang pula,aku seolah-olah hilang tempat bergantung. tapi dalam sekejap cuma,aku dah berbaik dengan diorang. tapi jauh di sudut hatiku,aku masih tak mampu menerima apa yang abang aku lakukan,meskipun aku menuturkan kata maaf. kepercayaan aku pada lelaki di renggut,serta merta,hilang upaya ku.
namun aku tak putus asa,bagi ku manisnya iman itu terlalu besar nikmatnya. aku pernah rasa dan aku ingin merasainya lagi. tapi,aku ego. konon aku mampu mencari hidayah ALLAH sendirian. namun siapalah kita untuk menjangka ketentuan tuhan.
aku ingin lari dar situasi di rumah,yang kononnya aku rasa di kongkong. aku ingin lari dari ababgku. jadi aku buat keputusan cuti 2 minggu ni, aku nak gi KL,umah akak aku. tapi,sebelum cuti,aku dapat tahu yang ababg aku pun akan ke sana and tinggal kat umah akak aku. bengangnya terasa. kalaw aku pergi,bukan aku lari,tapi pergi padanya. aku jadi keliru. di rumahpun aku tak buat apa2. akhirnya cuti pun datang,aku pergi gak umah akak.
sebelum pergi,aku ada beli satu buku, BAWA HATIMU PADA TUHAN. konon nak baca kat sana. tapi bila dah sampai sana,sibuk on9,aku lupa nak baca. tapi ALLAH

No comments:

Post a Comment